Tuesday, November 3, 2009

Tips Tahan Lama - 18PL


Ok,first sekali aku nak ucapkan terima kasih dekat korang2 semua sebab berminat nak tau tips2 "tahan" lama nih.

Apa yang ada dalam fikiran aku tentang korang semua yang berminat nak baca tip ni adalah mungkin korang semua tengah "ghairah" atau "gersang" disebabkan beberapa punca.

Puncanya?aku rasa korang mesti tau kot..so,saranan aku adalah lebih baik korang baca tip2 nih mungkin berguna dekat korang bila sudah sampai seru..

KELAPA PARUT Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.Gunakan sebelah pada 31 December 2009. Dan sebelah lagi pada 1 January 2010... Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?

NASI/LAUK Biar tahan lebih lama,Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS Kalau untuk lebih 'tahan lama',Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa....

PAKAIAN Nak tahan lama jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.Jangan bawa mandi kat beach.Gantung bila disimpan.Cuci guna air jeram/hujan. Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.Kalau nak tahan lagi lama
PINJAMLAH BAJU MEMBER...BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA Nak tahan lama.Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2.. jangan bagi angin masuk.jangan bagi abuk masuk.. jangan bagi wap air masuk.bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.

KENYANG Kalau nak tahan lama,Sebelum makan - baca bismillallah dan doaAkhir makan - doa dan ucap alhamdullillah. ..

UMUR Umur nak tahan lama?Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah.

ROKOK nak tahan lama?Jangan hisapplah... ...!!!!, letak atas meja dan pandang saja.Tak pun hisap rokok kawan.rokok sendiri simpan.hehe

TIDUR Nak tahan lama tak tidur malam .Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan,Jujur dan ikhlas je!!!!

Tahniah!tahniah!tahniah!
korang suka betul kalau bab-bab nak tahan lama nie, ya? :P

Akhir kata,SELAMAT BERTAHAN LAMA!

No comments:

Post a Comment

Comment and Opinion