Tuesday, November 24, 2009

SELAMAT HARI RAYA KORBAN DARI XCALLIBUR


Salam Aidiladha saya ucapkan kepada semua Umat Islam di dunia. Moga ALLAH memberi limpah kurnia dan dimurahkan rezeki hendaknya. AMIN.


Ampun maaf dipinta andai ada tersilap kata dan perbuatan.


SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.

Monday, November 23, 2009

PERODUA ALZA

Perodua ALZA





Berikut adalah detail harga Perodua Alza:


Perodua Alza 1.5L Standard M/T Solid - RM55,490


Metallic - RM55,990 S. Metallic - RM56,190


Perodua Alza 1.5L Standard A/T




Solid - RM58,490 , Metallic - RM58,990, S. Metallic - RM59,190


Perodua Alza 1.5L Premium M/T


Solid - RM60,490, Metallic - RM60,990, S. Metallic - RM61,190


Perodua Alza 1.5L Premium A/T


Solid - RM63,490, Metallic - RM63,990, S. Metallic - RM64,190


Perodua mengumumkan bahawa Perodua MPV Alza mereka telah menerima 3, 500 tempahan sejak dibuka dua minggu lalu.


Memang sangat berpatutan. Macam best je


KENALI LELAKI:18SX

Apakah anda sedia untuk mengetahui apa yang kemaluan anda yang menunjukkan berkenaan diri anda?

Walau apa pun yang orang lelaki mendakwa atau bercakap besar, namun kemaluan dialah yang akan menyatakan segalanya!

Pada mulanya, mari kita bersetuju bahawa bercakap benar pada masa ini iaitu ianya berkadaan terangsang. Tidak tegak. Tidak tegang. Anda perlu berada di keadaan semulajadi iaitu lemah dan lembik!

Sekarang itulah tetap, kita boleh memulakan...

KEMALUAN ANDA PANJANG ATAU PENDEK?

Anda panjang atau pendek? Anda mesti ikhlas! Gunakan kayu pembaris kalau perlu. Jika kurang daripada 3" bererti pendek, kalau lebih daripada 3" bererti panjang.

Secara amnya, kajian-kajian mencadangkan bahawa panjang rata adalah 3" ke 4" dan lingkungan rata adalah 2.5" ke 4".
Menurut kajian di 1989 panjang rata adalah 3.5" dan lingkungan rata adalah 3.37". Tapi menurut Kinsey dalam kajian lebih dahulu panjang rata adalah 4.0" dan lingkungan rata adalah 3.7".
Atau orang lelaki sudah menyusut atau statistik moden menjadi lebih realistik!

KALAU PANJANG
bererti anda memang suka menunjuk-nunjuk! Anda mudah belajar cara baru dan berseronok mencuba. Jika anda panjang lagi bererti anda suka menciptakan cara baru!


KALAU PENDEK
bererti anda kurang yakin pada diri anda sendiri pada mulanya, tetapi sekali lagi anda memulakannya, anda boleh berupaya. Anda seorang yang bermimpi-mimpian dan romantik, anda boleh mengejutkan semua orang bila anda hilang sabar dan kepada budi. Anda suka mengikut adat.


TEBAL ATAU KURUS?

TEBAL
Anda mempunyai daya khayalan yang tinggi dan sungguh mempunyai keazaman dan kekuatan untuk mengkagumkan.

Jika lagi tebal di dasar kemaluan bererti anda utamakan kebebasan.

KURUS

Anda seorang sensitif dan boleh mengeluarkan perasaan anda dengan senang. Kehalusan dan mutu sesuatu yang penting bagi anda.

LICIN ATAU BERSIMPUL?

LICIN
Anda seorang kekasih yang intuitif! Anda juga sering mengikut perasaan namum pamdai menyesuaikan dengan perubahan dengan senang. Anda pandai menilai keindahan.

BERSIMPUL

Anda suka suka membuat sesuatudengan cara berfikir terlebih dahulu dan sering berwaspada. Anda memikirkan sesuatu dengan logik akal.


Satu atau dua bengkul besar menyatakan bahawa anda seorang kekasih yang sering membuat pasangan anda berada dalam kepayahan.

HUJUNGNYA RUNCING, TUMPUL ATAU LEBAR?

HUJUNG RUNCING
Walau bagaimana pun anda idealistik dan artistik di perhubungan, agak sukar untuk anda bersenang-lenang dan lepaskan kebebasan anda.

Jika anda panjang dan kurus juga, anda seorang kekasih yang mementingkan diri sendiri!

TUMPUL ATAU SEGI EMPAT
Anda kekasih praktik yang suka menunjukkan rasa cinta dengan perbuatan bukannya perkataan.

LEBAR ATAU BERBENTUK BAWANG

Kehendak seksual anda begitu kuat! Cergas, luar biasa dan bersifat menawan.

BENGKOK ATAU MELENGKUNG?

MELENGKUNG KE KANAN

bererti dalam hal berkenaan dengan seks dan cinta, anda seorang pemberi. Anda seorang yang suka bercerita tentang seks diri anda sendiri begitu juga halnya dengan orang lain yang anda mahu mereka bercerita tentang hal seks mereka juga.

KEMALUAN MELENGKUNG KE KIRI

Dalam hal berkenaan dengan seks dan cinta, anda seorang pembawa, bukan seorang pemberi. Anda lebih suka menyimpan cerita seks anda secara rahsia.

KEMALUAN BENGKOK TEPAT

Anda tajam akal tetapi anda seorang yang gatal. Anda menipu, jika begitu anda dapat apa yang anda mahu.

Kalau anda mempunyai kemaluan panjang yang melengkung bengkok, bererti anda seorang yang tidak boleh dipercayai dalam hal berkenaan dengan nafsu dan cinta.

Kalau anda mempunyai kemaluan pendek yang melengkung bengkok, bererti anda kerapkali cemas dengan kemampuan seks anda.

Kalau kemaluan anda bengkok di pangkalnya, anda selalu bahawa anda orang luar. Anda berasa bahawa semua orang lain mempunyai hidup senang walau bagaimanapun berusaha untuk berjaya.

BULU JARANG ATAU LEBAT?

JARANG

Kesukaan seksual anda halus sekali tetapi kehendak seksual anda naik turun. Oleh sebab anda segan, anda perlu banyak keyakinan.

LEBAT

Anda begitu bertenaga di bilik tidur. Perlakuan seks anda agak kasar.

Anyway jgn la serious sgt... layan kan jerk lapangkan kepala tue..!!! PharmiaPenis di pharmialabs.blogspot.com

9 TANDA ANDA TIDAK LAYAK JADI USAHAWAN


1.Anda takut gagal

2.Apabila gagal, anda tidak yakin mampu bangkit kembali

3.Anda tidak sanggup hidup dalam keadaan tertekan terutamanya tertekan kerana kekurangan wang

4.Anda tidak suka menjual

5.Anda tidak suka untuk berdepan dengan kerenah orang ramai

6.Anda tidak sanggup menghadapi risiko dan halangan serta dugaan dalam perniagaan

7.Anda tidak sanggup belajar secara berterusan

8.Anda tidak yakin kepada diri sendiri bahawa anda boleh berjaya dalam perniagaan

9.Anda tidak boleh menjadikan diri anda berdisiplin

10.Ada lagi ke?Jom kita sama-sama tambah

SIRI DOA : Doa ketika Stress

MAIN GAME ALA SOS

Salam,


Pernah tak korang main permainan ini. Best wooo.. Tapi sekadar hiburan dikala boring boleh la. Ala macam SOS tu. Ada pangkah bulat tu...


Apa lagi jom berentap bersama saya di sini.


MAIN SOS


Cubaan Menggoda....


Mencuba menggoda tu pikir2lah sama. Jangan bergayut didahan yang patah.

Sunday, November 22, 2009

Tip menyelamatkan diri ketika kebakaran


Tip menyelamatkan diri ketika kebakaran

1. Sesetengah ibu bapa lebih suka membiarkan pintu bilik tidur anak-anak terbuka ketika tidur dengan alasan mudah mengawasi dan mendengar suara anak . Namun, tindakan itu hanya menyebabkan api, asap dan haba cepat merebak ke dalam bilik berkenaan jika berlaku kebakaran. Oleh itu, anda digalakkan menutup pintu semua bilik supaya mempunyai lebih masa untuk menyelamatkan diri.

2. Kebanyakan rumah kediaman tidak mempunyai pintu rintangan api, jadi berhati-hati ketika membuka pintu. Jika terperangkap di dalam bilik semasa kebakaran, anda dinasihatkan merasai kehangatan daun pintu, tombol dan bingkai pintu dengan menggunakan belakang tangan sebelum membuka pintu. Jika terasa panas jangan buka pintu sebaliknya cari jalan alternatif.

3. Jika daun pintu tidak panas, anda dinasihatkan supaya melutut dan melekapkan bahu ke daun pintu terlebih dulu sebelum membuka pintu secara perlahan-lahan dan berhati-hati. Tindakan itu perlu bagi mengelakkan serbuan lidah api dan asap yang biasanya memenuhi bahagian atas ruang.


4. Jika haba dan asap mula memasuki bilik, tutup pintu rapat-rapat dan turut semua ruang atau lubang di bawah pintu dengan menggunakan tuala, cadar, selimut dan apa saja yang terdapat di dalam bilik berkenaan.

5. Jika laluan utama dihalang dengan api dan asap, anda boleh berusaha menyelamatkan diri melalui tingkap. Sebelum membuka tingkap, pastikan pintu bilik tertutup rapat bagi mengelakkan api merebak.

6. Sekiranya berada ditingkat satu cuba turun dengan cara yang selamat bagi mengelakkan kecederaan, keluarkan kaki dan cuba rendahkan diri lalu keluar melalui tingkap secara membelakang. Bergayut seketika pada sisi tingkap dan kemudian terjun.

7. Anak-anak boleh dikeluarkan dengan cara menghulurkan mereka ke bawah jika ada orang yang membantu. Jika tiada, cuba turunkan anak anda ke paras bawah sejauh mungkin dengan berhati-hati. Jangan terjun dulu dan meninggalkan anak-anak dengan tanggapan mereka akan mengikut anda, mungkin anak-anak enggan terkejut dan kemungkinan mereka tidak dapat diselamatkan.

8. Jika terperangkap dan anda berada di tingkat bawah, di nasihatkan supaya membuka tingkap sedikit di bahagian atas dan bawah bagi membolehkan asap keluar melalui bahagian atas dan udara bersih masuk di bahagian bawah.

9. Tutup ruang di bawah pintu dengan cadar, selimut, tuala bagi mengelakkan asap masuk ke ruang bilik. Jika ada telefon di dalam bilik, hubungi bomba dan jiran terdekat dan maklumkan kedudukan anda untuk memudahkan kerja menyelamat. Beri isyarat dengan berdiri berhampiran tingkap atau gunakan lampu picit atau kibarkan kain berwarna putih, terang supaya mudah dikesan.

10. Ketika kebakaran, udara panas dan asap akan memenuhi ruang atas dan gas beracun turun ke lantai manakala udara bersih di zon selamat untuk bernafas adalah satu hingga dua kaki (30 hingga 60 sentimeter) dari paras lantai.

11. Apabila asap memenuhi ruang, cara terbaik menyelamatkan diri adalah dengan merangkak dan kepala berada di zon selamat.

12. Jika pakaian terbakar, jangan berlari sebaliknya rebahkan badan, tutup muka dan berguling di lantai bagi memadamkannya. Apabila nampak orang lain terbakar, rebahkan mereka dan tutup dengan kain selimut atau guni basah bagi memadamkan kebakaran.

Technorati : ,

Del.icio.us : ,

Zooomr : ,

Flickr : ,

Rokok Elektronik

Kalaulah seseorang dah merokok, apa halangan sekalipun mereka tidak akan lupakan bahan itu. Keluar fakta yang mengatakan rokok itu bahaya, rokok naik harga pun, mereka tidak akan berhenti dengan mudah. Perokok bukan sahaja membahayakan diri sendiri, juga membahayakan orang sekelilingnya yang menghidu asap rokok terbabit. Setiap batang rokok yang dinyalakan akan mengeluarkan lebih 4,000 bahan kimia beracun yang membahayakan. Racun yang paling penting adalah Tar, Nikotin dan Karbon Monoksida. Nasib baik saya tidak terjebak dengan kegiatan ini.



Disebabkan itu, perokok bolehlah bertukar kepada rokok yang berelektronik. Pelik bukan, rokok pun boleh dibuat secara elektronik. Jadi ia bolehlah dikatakan sebagai gajet rokok elektronik. Rokok elektronik atau dikenali E-cigarette adalah produk berteknologi tinggi yang dihasilkan untuk perokok merokok dengan lebih selamat. Rokok elektronik tidak memiliki kandungan tar, karbon monoksida dan bahan kimia yang menyebabkan kanser.


Rokok elektronik tidak memerlukan pemetik api untuk di hidupkan. Perokok hanya perlu menghisap rokok elektronik dan secara automatik komponen elektronik didalamnya akan dihidupkan. Kelebihannya adalah perokok boleh menghisap rokok elektronik ini di mana-mana sahaja kerana ia tidak mengeluarkan asap yang merbahaya. Malahan boleh juga menghisap di kawasan larangan merokok kerana belum ada kawasan untuk larangan merokok rokok elektronik.




Technorati : ,

Del.icio.us : ,

Zooomr : ,

Flickr : ,

Stunt Tok Arab






Technorati : , ,

Del.icio.us : , ,

Zooomr : , ,

Flickr : , ,

Killing Cellphone






Technorati : , ,

Del.icio.us : , ,

Zooomr : , ,

Flickr : , ,

Trucks Crash






Technorati : , ,

Del.icio.us : , ,

Zooomr : , ,

Flickr : , ,

Friday, November 20, 2009

KUALA LUMPUR HITTED BY WINTER STORM???

16649_1256588807270_1006083998_30786458_5437685_n.jpg

Tatoo Kalimah suci di Badan

16646_105650319448592_100000108728587_137628_7209268_n.jpg


"Kurang ajar" itulah tanggapan pertama terhadap pembuat tattoo ini. Sengaja membuat kontroversi dengan memainkan isu sensitif. Kalau ada batu dah kena hempuk ni...penghinaan yang nyata. Moga Allah memberi petunjuk kepadanya. Aminn

Wednesday, November 18, 2009

Minuman Keras Paling Mahal Di Dunia

Blackwood's Distilleries telah memperkenalkan Diva Vodka, minuman keras termahal sedunia. Harga : $ 450.000



Harganya sangat mahal karena botolnya dibuat dengan kristal Swarovski dan berlian. Bila vodka dituangkan,cairan tsb akan tersaring oleh berlian2 itu




Technorati : , ,

Del.icio.us : , ,

Zooomr : , ,

Flickr : , ,

Lawak Rokok 18SX

I am Peter Stuyvesant


I have two friends, Benson and Hedges




I came from the city of Marlboro,


In the Salem high country




I Always carry a Mild Seven




I rode on a White Horse


Going to Kingsway in Kent


It was Lucky Strike I fell in love


With the daughter of Master Duke


Her name was YSL




We got married by Perillys , the priest


We checked in at the house of Dunhill




And booked into room number 555


I laid her on the bed made of Gold Leaf




I played with her two Matterhorns


When I poked in my Rothmans King Size




She cried in delight, "You are a Rough Rider!!!"


You are riding like a mad Camel




When I asked her if she is satisfied


She answered" I want MORE!!!!"




Then suddenly she turned around and asked me if I want to


enter her Gudang Garam.




She said to SAAT... depan belakang puas, barulah


Sampoerna!




Technorati :

Del.icio.us :

Zooomr :

Flickr :

Fastest Snail




Technorati : ,

Del.icio.us : ,

Zooomr : ,

Flickr : ,

What Right Do Zionist Jews Have To Palestine?

Written by: by Jason Collett, 2003-11-09


What title-deeds do the Jews of today actually have to the land of 'Israel'? The idea that a people can possess some kind of ethnic ancestral right to a territory supposedly vacated by their forebears some millenia previously, implying a right in perpetuity, can have no legal basis. Or otherwise Americans of European ancestry, to name just one group of people, will have to pack their bags.


According to Dr Alfred Lilienthal in his book The Zionist Connection , "The Jewish population of Palestine [what is now Israel and the occupied territories, the West Bank and Gaza] at the time of the Balfour Declaration in 1917 was a mere 7 percent of the 700,000 inhabitants. The rest were Muslim and Christian Arabs. At the time of the (US-dominated UN) partition vote in 1947 there were only 650,000 Jews in Palestine while there were 1.3 million indigenous Palestinian Arabs, either Christian or Muslim. Under the partition plan, 56% of Palestine was given for a Zionist state to people who constituted 33% of the population and owned about 6% of the land. These UN figures have never been in dispute."


But there is a further issue, which also (yet again!) demonstrates the fundamentally questionable foundations of Zionism.


Jews are actually not even the modern descendents of the Israel of the Biblical Old Testament:


According to both the early-20th-century popular historian H.G.Wells and the Hungarian-Jewish intellectual and author Arthur Koestler, amongst numerous others, the people known today as Jews are primarily the descendents of a Turkish tribe known as the Khazars. The Khazars have no historical connection to Palestine. They converted to Judaism between 620 and 740AD, and have no genetic connection to biblical Israel, and hence to the narratives of the Bible and the "Holy Land". Koestler actually devoted an entire book called The Thirteenth Tribe (1976) to the fact that the Jews of eastern European origin, who are known as the Ashkenazi Jews and who make up about 95% of the Jewish population of today, are of Khazar origin. In other words - virtually all of the Jews of the modern world have no Hebrew ancestry, and no ancient connection with Palestine.


Does it matter? Does world peace matter? Do the human rights of a violently oppressed people matter? Does anything but sport and television sitcoms matter?


Arthur Koestler was by no means the first to draw attention to this particular issue. He quotes from 20th-century works on the subject by, amongst others, Professors A.N.Poliak of Tel Aviv University, D.M. Dunlop of Columbia University in New York, and J.B. Bury of Cambridge University. The courageous Jewish anti-Zionist commentator Dr Alfred Lilienthal raised the issue 50 years ago and has continued to do so for decades. In fact, the famous H.G.Wells in the early 1920s in his popular Outline of History described the Jews as "a Turkish people" and stated that "[to the] Jewish Khazars ... are to be ascribed the great settlements of Jews in Poland and Russia" (Chap. XXXII:8) and "The main part of Jewry never was in Judea, and never came out of Judea" (XXIX:1).


Lord Moyne, the British secretary of state in Cairo, declared on June 9, 1942, in the House of Lords that the Jews were not the descendants of the ancient Hebrews and that they had no "legitimate claim" on the Holy Land. A proponent of curtailing immigration into Palestine, he was accused of being "an implacable enemy of Hebrew independence." (Isaac Zaar, Rescue and Liberation: America's Part in the Birth of Israel, New York: Bloch, 1954, p. 115).


On November 6, 1944, Lord Moyne was assassinated in Cairo by two members of the Stern Gang led by Yitzak Shamir, latter to become premier of Israel. (This assassination was not unique in the history of Zionism. In September 1948 Count Folke Bernadotte, appointed by the UN as mediator between the Zionist settlers in Palestine and the native Palestinians, was murdered on orders from the same Yitzhak Shamir. Count Bernadotte was the head of the Swedish Red Cross and had risked his life to save thousands of Jews from German concentration camps. This set a precedent and encouragement for the Zionist use of assassination as a convenient political instrument, which the US and European governments have in effect condoned since then.)


Much old documentary evidence exists on the subject of the Khazars dating from the ninth and tenth centuries and earlier - from Arab, Byzantine, Hebrew, Russian and other sources. The conversion of the Khazars to Judaism is described in the so-called 'Khazar Correspondence' dating from the tenth century between Hasdai Ibn Shaprut, the Jewish chief minister of the Caliph of Cordoba in Spain, and Joseph, the king of the Khazars. In this the king traces the ancestry of his people not to Shem, father of the Semites, but to Japheth, Noah's third son. The Book of Genesis (10:2,3) itself also describes Ashkenaz as a descendent of Japheth, rather than Shem. In other words, the Jews are not a Semitic people, but their contempt for the Arab world and their bitter and violent war of dispossession against the Palestinian Arabs could be termed anti-Semitic.


The Khazars were formerly well known as a powerful people who, at their peak, 'controlled or exacted tribute from some 30 different nations and tribes' (Koestler), and were the supreme masters of the southern half of eastern Europe for more than a century. The Caspian Sea is still known today in Arabic as Bahr-ul-Khazar, 'the Khazar Sea'. These people controlled trade on the Dnieper, the Don and Volga Rivers between the Swedish Vikings, known as the Rus (the founders of Russia) in the north, and Byzantium-Constantinople (capital of the Eastern Roman Empire), Persia and Arabia in the south. The extent of trade along these rivers is indicated by the very large number of Arab coins, approximately 50,000 found, strangely enough, in Sweden and dating from Viking times.


After their conversion to 'Judaism', a religion based primarily on the teachings of the Pharisees and the Talmud, the Khazars adopted circumcision and became known as the 'Jewish Khazars' and then later simply as 'Jews'. Before the conversion, the 'Jewish' population of the entire region was sparse; afterwards, understandably, it suddenly became large. Writing in the 10th century, the Muslim chronicler Muqaddasi says 'In Khazaria, sheep, honey and Jews exist in large quantities' (Koestler p. 43).


After being defeated by the Rus around 965 AD, the power of the Khazars waned, and a gradual migration commenced westwards and northwestwards into Eastern Europe - the Ukraine, Hungary, Poland and Lithuania. Koestler shows that Yiddish (the former Jewish lingua franca of eastern Europe which is classed as a German dialect) developed not in Germany but in Poland as an amalgam of German, Hebrew and Slavonic (Russian and Polish) - the strong German basis of the language being the result of the German social and cultural prominence in the main cities of Poland in medieval times (Koestler Chapt. VII:3). Hebrew itself was only used for liturgical and rabbinic-scholastic purposes, not for everyday communication. No archaeological or other evidence exists of the use in biblical times of the six-pointed 'star of David', the emblem of the Ashkenazi Jews and the Israeli state, and the yarmulke, the skullcap worn by Jewish males, likewise has no biblical foundation. So neither the use of Hebrew nor the star of David nor the wearing of the yarmulke indicate any historical connection with the territory. Koestler says: "The historical evidence ... indicates that the bulk of Eastern Jewry - and hence of world Jewry - is of Khazar-Turkish, rather than Semitic, origin" (p. 175).


This of course poses various interesting questions on many issues, including that of the violent and manipulative Jewish takeover of Palestine during the last century. The reason these questions are not asked is that the story of the Khazar conversion is generally so little known. The academic, church and media establishments generally have shown no interest in correcting such an awkward and fundamental misperception, the source of so much suffering and spilt blood. They consider the issue to be unimportant or potentially dangerous in spite of the shocking human-rights outrages that the mainly Khazar-descended 'Israelis' and their Khazar-descended international Zionist supporters have perpetrated against the native people in Palestine over the last century.


Is there any doubt about the issue?


The British journalist Douglas Reed, former chief Central European correspondent of the Times, in 1950 wrote "The Eastern European Zionists are not Semites (though the Arabs are), have no semitic blood, and their remote forefathers never trod Palestinian earth."


Mr Benjamin Freedman, a Jewish industrialist born in New York, wrote in the Economic Council Letter published there of October 15 1947: "These Eastern European Jews have neither a racial nor a historic connection with Palestine. Their ancestors were not inhabitants of the Promised Land. They are the direct descendants of the people of the Khazar Kingdom. The Khazars were a non-semitic, Turko-Mongolian tribe."


Mr Freedman was challenged, unwisely, by a Zionist objector. He invited his challenger to go with him to the Jewish Room of the New York Public Library. There they could together examine the Jewish Encyclopaedia volume I pp. 1-12, and the published works of Graetz, Dubnow, Friedlander, Raisin and many other noted Jewish historians, which, as well as other non-Jewish authorities, "establish the fact beyond all possible doubt." (Somewhere South of Suez, 1950, pp. 349-350.)


If the Khazar account is untrue, we can be sure that a swift and comprehensive rebuttal would have followed Koestler's book and Lilienthal's long-standing allegations, let alone those of H.G.Wells. Can anyone name the book or books in which such a rebuttal appeared?


To confuse the Jews of today with the Hebrews of the Bible is like believing that the Cherokee 'Indians' not only follow the Hindu religion but will eventually return in triumph to the valley of the sacred Ganges.




Technorati : , ,

Del.icio.us : , ,

Zooomr : , ,

Flickr : , ,

Tuesday, November 17, 2009

Percuma dan Dapat Duit

Pernah dengar Catch Eye.com? Ini adalah ruangan untuk anda menderma dan klik iklan dan anda akan dapat komisen berdasarkan jumlah klik dan tajaan. Cubalah. http://www.catcheye.com.my/?r=11765


Catcheye.JPG




Technorati : , ,

Del.icio.us : , ,

Zooomr : , ,

Flickr : , ,

Thursday, November 12, 2009

Harapkan Pagar...

Lawak : Paham Sendiri K

Sani murid tahun 2 yang agak lembab dan suka nyediri.
Cik gu yang palig dia takut ialah Cik gu Kumar, guru mate sekolahnya.
Dengar suara Sir Kumar menengking rasa nak terkencing.. .

Suatu hari Sir Kumar memulakan kelas dengan menguji kecekapan conggak.
semua murid berdiri dan kalau tak dapat jawab, berdiri atas kerusi.
semua murid mesti jawab spontan..
tak boleh kira..

bila tiba giliran Sani,
Sir Kumar menengking 5 + 5 berapa ? cepat!!!!!.
Sani cuba mengira secara sorok.
Dia masukkan kedua-dua tangannya dalam kocek seluar.
Bergerak-gerak seluarnya kerana menghintung. .. rasa nak terkencing pun ada sebab takut...
Sir Kumar senyum melihat telatah Sani.

Sir Kumar : Cepat Sani.. 5 + 5 berapa..

Sani: 11 cikgu... ..

Sir Kumar ketawa terkekek-kekek.. "huahuahua... sambil keluar kelas... .

Wednesday, November 11, 2009

Pelik dalam Gambar

Ingat! Bukan kita jer susah


Tengok, betapa susah payah diaorang ni kan. Kita ada jambatan bertar pun mengaduh macam-macam. Kita patut bersyukur dengan nikmat yang Maha Esa berikan.

Jokes : Mouse Eater and implication

Video : if you dare

Memang tepat lagi jitu

Sila Undur dua tiga tapak

Lihat dari jarak jauh tau

Tuesday, November 10, 2009

Monday, November 9, 2009

What you should know about insurance?


What is insurance?
When you buy an insurance policy by paying a premium to an insurance company, you enter into a contract with the company, and the company undertakes to pay you a fixed sum of money on the happening of an event.
What are the types of insurance?
There are many types of insurance to protect you from all kinds of risks but the two most common types are life insurance and motor insurance.
What is a third party policy / comprehensive policy?
These policies refer to motor insurance only.
Third Party Policy - If you drive a car and knock into B's car, under third-party insurance, your insurance company will be liable to pay for B's death / injuries and damages to B's car only.

Comprehensive Policy - If the same thing happens and you have a comprehensive policy, you are covered for B's death / injuries and damages to his car and also damages to your own car.
What do I do when I fill in a proposal form?
When filling in proposal forms, you must disclose all material facts within your knowledge. A material fact is one which will influence the insurer to either accept or reject your proposal.

In life insurance, facts of your health and occupation are material facts. In motor insurance, your accident record is material.

What if the insurance agent makes mistakes or fills in the wrong particulars?
Even if this happens through no fault of yours, the insurance company can reject the contract. So always read what is filled in very carefully.
What is a cover note?
When you pay your first premium, the agent issues a cover note as a temporary protection while the company decides whether to cancel or accept your proposal. It expires either after the expiry date on the note itself or when your proposal is rejected or when the company issues the policy.
What should I do when considering buying a policy?
Always read and understanding all the term and conditions of the policy.

Do not be pressured into taking a policy by the insurance agents. Only do so if you know what the policy is about and if you need it. However, you must under the law have motor insurance.

Once you have such a policy, you must be punctual in the payments of your premiums.
If you take too many policies, the company may be suspicious and may cancel your policy.
What do I do when I meet with an accident?
Inform your insurance company in writing within 14 days of any loss or damage. When there is a police case against you and you are summoned to court, do not plead guilty but inform your insurance company about this at once.

If not, the company may not be liable to indemnify you when there is a claim against you for damages to the other person's vehicle.
Points to ponder


Do you have a motor / life insurance policy?

Have you read the terms and conditions of the policy?

Did you know that you are bound by the numerous terms and condition?

Impact of Not Sleeping on time


Good rest and sound sleep is very important... if u don't sleep well,The toxic in your body will accumulate affecting your health and your mood following are the causes of liver damage.

The main causes of liver damage are:
1. Sleeping too late and waking up too late are the main cause.
2. Not urinating in the morning.
3. Too much eating.
4. Skipping breakfast.
5. Consuming too much medication.
6. Consuming too much preservatives, additives, food coloring, and artificial sweetener.
7. Consuming unhealthy cooking oil. As much as possible reduce cooking oil use when frying, which includes even the best cooking oils like olive oil. Do not consume fried foods when you are tired, except if the body is very fit.
8. Consuming overly done foods also add to the burden of liver. Veggies should be eaten raw or cooked 3-5 parts. Fried veggies should be finished in one sitting, do not store.

We just have to adopt a good daily lifestyle and eating habits. Maintaining good eating habits and time condition are very important for our body to absorb and get rid of unnecessary chemicals according to "schedule."

Because: Evening at 9 - 11pm : is the time for eliminating unnecessary/ toxic chemicals (de-toxification) from the antibody system (lymph nodes). This time duration should be spent by relaxing or listening to music. If during this time a housewife is still in an unrelaxed state such as washing the dishes or monitoring children doing their homework, this will have a negative impact on her health.

Evening at 11pm - 1am : The de-toxification process in the liver, and ideally should be done in a deep sleep state. Early morning 1 - 3am : de-toxification process in the gall, also ideally done in a deep sleep
state.

Early morning 3 - 5am : de-toxification in the lungs. Therefore there will sometimes be a severe cough for cough sufferers during this time. Since the de-toxification process had reached the respiratory tract, there is no need to take cough medicine so as not to interfere with toxin removal process.
Morning 5 - 7am : de-toxification in the colon, you should empty your bowel.

Morning 7 - 9am : Absorption of nutrients in the small intestine, you should be having breakfast at this time. Breakfast should be earlier, before 6:30am, for those who are sick. Breakfast before 7:30am is very beneficial to those wanting to stay fit. Those who always skip breakfast, they should change their habits, and it is still better to eat breakfast late until 9 -10am rather than no meal at all. Sleeping so late and waking up too late will disrupt the process of removing unnecessary chemicals. Aside from that, midnight to 4am is the time when the bone marrow produces blood.

Therefore, have a good sleep and don't sleep late.

Tips For Good Night Sleep

STICK TO A SCHEDULE.
Irregular bed times do not allow for your body to align to the proper circadian rhythms. Make sure you try to keep the same schedule on weekends too, otherwise the next morning, you would wake up later and feel overly tired.

SLEEP ONLY AT NIGHT
Avoid daytime sleep if possible. Daytime naps steal hours from nighttime slumber. Limit daytime sleep to 20-minute power naps.

DO EXERCISE
It helps you to sleep better. Your body uses the sleep period to recover its muscles and joints that have been exercised. Exercise in the morning or afternoon daily for about 20 to 30 minutes. Exercise stimulates the body. Aerobic activity before bedtime may make falling asleep more difficult.

TAKE A HOT SHOWER OR BATH
Shower or bath before bed helps bring on sleep because they can relax tense muscles.

AVOID EATING PRIOR TO BEDTIME
Avoid large meals or spicy foods before bedtime. Give yourself at least 2 hours from the time you eat before bedtime. This allows for digestion before you go to sleep so your body can rest well during the night, rather than churning away your food.

NO CAFFEINE
Caffeine keeps you awake and that's not what you want for a good night's sleep.

READ A BOOK
It takes you to a whole new world if you really get into it. And then take some time to ponder over the book as you fall asleep. As you read more, you get more tired at night and makes you fall asleep faster.

KEEP ROOM COOLER
Turn off the heat and allow coolness to circulate in/out of the windows. If you get cold, wear warm clothes. It also saves you heating bills.

SLEEP IN QUIET ROOM
Sleep with no music or TV is more restful and without distractions is best to rest your mind.

AVOID ALCOHOL PRIOR TO BEDTIME
Alcohol is a depressant. It may make it easier to fall asleep but it causes you to wake up during the night that cause nighttime awakenings and nightmares for some people.

Di Sebalik Misteri Angka-Angka Nokia

Di Sebalik Misteri Angka-Angka Nokia

Nokia adalah brand ternama untuk gadget handphone di serata dunia . Anda juga mungkin memiliki handphone berjenama Nokia. Tapi tahukah anda bagaimana hanphone-handphone tersebut diberi nama? Tahukah anda kenapa cellphone anda bernama N-gage?, kenapa type cellphone anda bermula dengan angka 6 dan type celphone teman anda bermula dengan angka 7?

Ini Mungkin boleh membantu merungkai persoalan tersebut, mari baca dan tambah ilmu pengetahuan umum anda, MENARIK!!

Berikut Penjelasannya:


1. 1000 “Ultrabasic”, semua hp nokia yang bermula dengan angka 1 atau dalam order 1000. Type ini adalah type nokia yang paling murah yang dipasarkan semula untuk menguasai pasaran. Siri ini dapat digunakan untuk telepon dan sms dengan cukup baik. Nokia siri ini kurang mendapat sentuhan teknologi high-end.

2. 2000 “Basic” atau Handphone Nokia siri 2000 atau yang bermula dengan angka 2 adalah type hp nokia yang juga masih dalam kategori murah. Bezanya dengan siri 1000, cellphone siri ini sudah mendapat sentuhan teknologi high-end seperti bluetooth dan kamera.

3.
3000 “Expression” Siri 3000 adalah siri murah yang ditampilkan secara kreatif oleh Nokia. Dengan layar warna dan kemampuan mengambil gambar, memainkan muzik dan sudah mempunyai connectivity dengan Komputer (PC)


4. 4000, Untuk alasan tertentu, tidak ada Handphone Nokia yang bermula dengan angka 4. Kenapa? belum ada penjelasan bagi persoalan ini,mungkin kerena pasaran nokia kebanyakan orang asia yang percaya kalo nombor 4 itu identical dengan " mati" (dari bahasa mandarin)

5. 5000 “Active” Seri 5000 atau handphone Nokia yang bermula dengan angka 5 adalah yang ditujukan untuk mereka yang aktif. Produk dibawah siri ini biasanya direka untuk menemani anda yang sedang jogging atau untuk menaungi siri handphone nokia yang “muzik habisss!!”

6.6000 “Classic Business” Siri ini sudah mula menyentuh daerah Business. Walaupun masih basic, siri hp ini sudah dilengkapi dengan sentuhan teknologi high-end. Seri 6000 seperti mula kehilangan ke-niche-an kerana banyak hp nokia dengan kepala 6 yang dilancarkan

7. 7000 “Experimental” Kata yang paling tepat untuk menggambarkan siri ini adalah type percubaan” jadi, jangan heran kalau hp nokia dengan angka depan 7 memiliki banyak kejanggalan disana-sini

8. 8000 “Premium” Siri 8000 ini sudah premium, dan ia bukan sesuatu yg murah

9. 9000 “Communicator” Siri ini 'booming' sekitar tahun 2005. Waktu itu seri comunicator merupakan seri yang agak good looking dan menjadi lambang kekayaan. Siri 9000 adalah bayi sulung sebelum munculnya E-series. Siri ini menggunakan OS GEOS, bukan Symbian.

10. E-Series huruf E menyatakan kata Enterprise . Berorientasi business, dengan design yang minimum, feature yang lengkap, dan sangat responsif.

11. N-Series - Pada N series ini, nokia berusaha memasukkan semua 'benda' ke dalam gadget berupa handphone. Handphone Dengan nama awal N adalah HP impian yang pada zaman dahulu cuma ada di dalam filem fiction yg ilmiah. Pada siri ini daya tahan bateri juga sangat baik untuk perkadaran dgn feature yang dijalankan.

Batu Permata Terbesar Di Alam Semesta

Source: Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics / Travis Metcalfe, Ruth Bazinet
Constellation: Centaurus
Distance: 54 light-years
Spectral class: DA6
Visual magnitude: 13.96
Luminosity: 0.0006 * Sun
Diameter: 0.0029 * Sun
Radial velocity: -12 km/sec

Bintang ini adalah sebuah batu permata terbesar di alam semesta : diamater 4.000 km, dikenal dengan nama “BPM 37093”. Bintang ini merupakan batu permata terbesar di alam semesta yang diketahui saat ini : diameter 4.000 km, dan beratnya setara dengan 10 dipangkatkan 34 karat.

“BPM 37093” terletak di Centaurus, jaraknya dari bumi sekitar 50 tahun cahaya, ia adalah sebuah bintang cebol putih, hasil dari bintang tetap kecil yang menuju ke masa akhir evolusi, dan intinya adalah karbonkristal (batu permata) yang berdensitas eksra tinggi, bagian luar diselimuti dengan lapisan hidrogen dan helium. Sehari menjelang Hari Valentine pada 2 tahun silam, ilmuwan asal Amerika Serikat Micter Kaerf, Monger Marry dari Universitas Combridge, Inggris, dan ilmuwan asal Brasil yakni Kannan mengumumkan bahwa mereka telah menemukan bintang “BPM 37093”, ketika itu Micter dengan nada canda mengatakan : “Meskipun harta kekayaan Sang Raja Komputer Bill Gates plus harta Donald Trump digabung juga tidak akan sanggup membelinya.”

Selama 40 tahun ini, astronom selalu beranggapan bahwa inti bintang cebol putih akan mengkristalisasi seiring dengan turunnya suhu, namun bukti yang akurat semuanya sulit diamati. Micter menghitung intinya memang sudah mengkristal melalui getaran pulsasi “BPM 37093”-nya bintang cebol putih. 5 miliar tahun kemudian, matahari kita juga akan berubah menjadi sebuah bintang cebol putih, dan ditambah lagi dengan beberapa masa, maka yang tampak di pusat tata surya kita saat ini hanya berupa sebuah batu permata raksasa.


Rahsia Telefon Bimbit


PERKARA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG TELEFON BIMBIT

Tahukah anda bahawa telefon bimbit anda sedikit sebanyak boleh membantu dikala kecemasan.Banyak perkara yang boleh anda lakukan,antaranya : -


1) NOMBOR KECEMASAN

- Sentiasa ingat bahawa nombor kecemasan untuk semua telefon adalah 112.Jika anda dalam kecemasan dan berada dikawasan tiada liputan untuk semua talian telefon bimbit yang anda gunakan,cuba dail nombor kecemasan 112.Ia boleh digunakan walaupun di kawasan yang tiada liputan dan lebih menarik lagi,ia boleh terus didail walaupun papan kekunci telefon bimbit anda dikunci (Keypad lock ).

2) KERETA TERKUNCI

- Pernahkah anda tertinggal kunci kereta dalam kereta dan kereta anda ketika itu terkunci dari luar.Mesti anda lakukan pelbagai cara untuk mendapatkan kembali kunci bagi membuka semula kereta anda.Jangan risau,telefon bimbit boleh membantu,tapi bagi kereta yang menggunakan system penggera ( alarm ) sahaja . Caranya,cuba anda hubungi seseorang yang berada di rumah.Minta dia ambilkan kunci pendua kereta anda.Kemudian pegang telefon bimbit anda dari jarak kira-kira 30 sm ( satu kaki ) dari kereta yang terkunci itu.Minta pula keluarga atau teman di rumah menekan punat ¡ ON ¢ pada kunci pendua kereta dan pastikan dia menekan dengan mendekatkan pada telefon bimbitnya.Pasti kereta anda tidak terkunci lagi,malah ia boleh
dilakukan dari jarak beratus-ratus kilometer dari tempat kereta anda berada.Kerana itu juga,penting untuk anda menyimpan kunci pendua atau meminta orang yang anda percayai untuk menyimpannya. Penting juga penggunaan telefon bimbit dalam keadaan sebegini.Kaedah ini memang berkesan kerana beberapa orang telah mencubanya.


3) KUASA BATERI TERSEMBUNYI

- Mungkin ramai tidak tahu,telefon bimbit yang telah kehabisan bateri masih boleh digunakan dalam keadaan kecemasan kerana ia mempunyai fungsi untuk menyimpan bateri tambahan.Bayangkan jika bateri telefon bimbit anda sudah terlalu lemah atau mati sedangkan anda perlu melakukan panggilan penting atau berada dalam kecemasan.Telefon bimbit jenis Nokia didatangkan dengan bateri simpanan.Untuk mengatifkannya, tekan kekunci ¡ *3370# ¢ . Telefon bimbit anda akan berjaya dihidupkan semula dan skrin telefon akan memberitahu telefon tentang penambahan kuasa bateri sebanyak 50 peratus.Kuasa tambahan ini juga akan dicas semula bila anda mengecas telefon bimbit anda.

4) TELEFON KENA CURI

- Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri.Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda,sila dail *#06# dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin.Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit.Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat Selamat.Bila telefon bimbit anda dicuri,anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut.Mereka kemudiannya akan mengunci system dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar,dia tidak akan berupaya mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut.Jadi, walaupun ia di curi,namun sekurang-kurangnya anda berpuas hati kerana si pencuri takkan boleh menggunakannya ataupun menjualnya .

Doomsday Vault

Sebuah bangunan sangat kuat yang dibangun di Kutub Utara untuk menyimpan biji-bijian dari seluruh dunia resmi difungsikan. Fasilitas yang disebut sebagai Kubah Kiamat (Doomsday Vault) ini dibuat di dalam sebuah gunung beku di Kepulauan Svalbard, Norwegia, 1100 kilometer dari kutub utara. Kubah ini akan berfungsi untuk menyimpan biji-bijian dari seluruh dunia guna melindungi plasma nutfah. Harapannya, jika terjadi bencana besar yang melanda dunia, biji-bijian yang disimpan di kubah itu akan bisa menjadi sumber penyelamat manusia sebelum terjadi kelaparan.
Karena fungsi sebagai penyelamat manusia, maka kubah itu diberi nama Kubah Kiamat (Doomsday Vault). Kubah tersebut terletak di dalam sebuah gunung beku di Kepulauan Svalbard, Norwegia, 1100 kilometer dari Kutub Utara.

Dalam pernyataannya, Perdana Menteri Norwegia Jens Stoltenberg menyebut bahwa Svalbard Global Seed Vault merupakan kebijakan penyelamatan kami. “Ini adalah ‘Bahtera Nuh’ untuk melindungi keragaman biologi generasi masa depan,” ujar Jens Stoltenberg dalam upacara peresmian kubah itu. Acara yang monumental tersebut juga dihadiri oleh Presiden Komisi Eropa, Jose Manual Barroso, dan penerima Nobel Perdamaian 2004, Wangari Maathai, dari Kenya. Setelah diresmikan, kubah yang berada di dalam perut gunung sedalam 127,5 meter ini akan menyimpan cadangan bibit dari ratusan bank benih dari seluruh dunia. Ruangan di dalamnya dapat memuat 4,5 juta sampel benih. Kubah yang pembangunannya memakan biaya US$9,1 juta-hasil kerja sama Global Crop Diversity Trust, lembaga yang didanai badan PBB untuk urusan pangan atau FAO (Food and Agriculture Organization) dan Biodiversity Internasional yang berbasis di Roma, Italia-diharapkan benar-benar bisa jadi solusi masa depan demi kelangsungan kehidupan manusia.

symptoms of mesothelioma

About 15% of Mesothelioma cases are found in the early stages, before the cancer has spread to nearby lymph nodes or elsewhere. The 5 year survival rate for people with Mesothelioma is 50% if there is no evidence of cancer in lymph nodes at the time of surgery. Unfortunately, in most cases, the spread of cancer has already occurred even if not detected by current medical tests. When all Mesothelioma stages are considered together, the 5 year survival rate is only about 14%. Many early Mesothelioma are diagnosed incidentally - they are found as a result of tests that are done for an unrelated medical condition. Although Mesothelioma does not cause any symptoms until it has spread too far to be cured, symptoms do occur in some patients with early Mesothelioma . Prompt attention to symptoms, leading to early diagnosis and treatment can result in a cure for some patients. For others, prompt attention to symptoms can improve the likelihood that treatment can extend their life and relieve many of their symptoms.

Common signs and symptoms of Mesothelioma include:

  • A cough that does not go away
  • Chest pain, often aggravated by deep breathing
  • Hoarseness
  • Weight loss and loss of appetite
  • Bloody or rust-colored sputum (spit or phlegm)
  • Shortness of breath
  • Fever without a known reason
  • Recurring infections such as bronchitis and pneumonia
  • New onset of wheezing
  • When Mesothelioma spreads to distant organs, it may cause:
  • Bone pain
  • Neurologic changes (such as weakness or numbness of a limb, dizziness)
  • Jaundice (yellow coloring of the skin and eyes)
  • Masses near the surface of the body, due to cancer spreading to the skin or to lymph nodes (collection of immune system cells) in the neck or above the collarbone.

A. Pleural Mesothelioma Symptoms
Some of the symptoms of pleural mesothelioma (mesothelioma cancer of the lung lining) include:

pain in the lower back or the side of the chest
shortness of breath
a persistent cough
difficulty swallowing food
fever and sweating
fatigue
weight loss.

These symptoms are also common to many minor ailments and, therefore, may not cause a doctor to suspect mesothelioma.

Pleural Effusion-fluid in the Lungs
One of the most common and specific symptoms of pleural mesothelioma is the accumulation of fluid between the lungs and chest cavity. This generally causes shortness of breath, and requires a doctor to drain the fluid, called fine-needle aspiration, to make breathing easier and relieve chest pain. This symptom is more unique to mesothelioma, making it more likely that you may have the disease.

B. Peritoneal Mesothelioma Symptoms
Symptoms of peritoneal mesothelioma (abdominal mesothelioma - mesothelioma of the lining of the stomach) include:

stomach pain
nausea and vomiting
weight loss.
Like pleural mesothelioma, these symptoms are also common to many minor ailments and, therefore, may not cause a doctor to suspect mesothelioma.

Khasiat Susu Ibu Kepada Bapa

Saya dibesarkan dalam suasana budaya susu ibu. Hehe. Masa kecil pun minum. Bila dah besar panjang, tengok sekalian kakak dan kakak ipar apabila sudah berkahwin dan mendapat anak pun, mereka pun akan menyusukan badan walaupun barangkali tidak secara eksklusif. Justeru, konsep susu ibu itu kepada saya bukan sesuatu yang asing.

Kita selalu diberitahu, khasiat dan faedah susu ibu ini untuk si ibu dan si anak sahaja, tetapi jarang diberitahu kebaikannya untuk kaum bapa.

Seperti khasiat dan faedah untuk si ibu ini :


1. Senang nak travel, tak perlu bawak set bakul susu. (Pernah dengar wanita komplen tertinggal payudara?)

2. Si ibu tak kena suruh oleh si bapa untuk bangun tengah malam bancuh susu. (Hehe.)

3. Badan lebih mudah kembali langsing (Tak payah masuk program pelangsingan badan.)

4. Payudara jadi lebih seksi. Wow! (Tak perlu letak silikon, sapu ubat dan sebagainya)

5. Dapat “bercuti” secara semulajadi dari proses kehamilan seterusnya (Maklumlah, kaum bapa ni … bukan boleh puasa lama sangat)

6. Kurangkan risiko kanser.

Manakala, antara khasiat dan faedah untuk si anak:

1. Susu awal (kolustrum) ibu adalah sumber antibodi terbaik untuk anak manusia (Susu awal lembu untuk anak siapa ye? )

2. Anak lebih sihat sebab susu ibu confirm takde bakteria. (Melainkan susu ibu yang basi)

3. Anak kita lebih sihat sebab susu ibu sendiri lebih lengkap untuk keperluan si anak dari susu ibu lembu, susu ibu kambing, susu ibu kuda.

4. Kalau dapat demam kuning, lebih cepat hilang kuning.

5. Bayi jarang kembung sebab dia akan minum ikut susu secukup keperluan perutnya yang hanya sebesar guli pada hari pertama dia lahir.

6. Anak lebih pandai.

Dan sudah tentu lah, kasih sayang antara ibu dan anak akan terjalin lebih erat berbanding kasih sayang yang bibik / pembantu di rumah berikan kepada si anak sewaktu ibu dan bapa pergi kerja.

Kesian kaum bapa. Apa yang kaum bapa dapat ?

Jangan risau.

Kaum bapa seharusnya sama-sama ke hadapan untuk menggalakkan penyusuan susu ibu secara eksklusif terhadap semua (bakal) anak-anaknya kerana anda dapat menjimatkan banyak wang.

Ya. Anda boleh jimatkan lebih banyak wang dan merancang kewangan dengan lebih efektif apabila isteri anda menyusukan anak anda secara eksklusif.

Penjimatan # 1 Tak payah beli susu tepung

Kalau seminggu kos susu anak mencecah RM 50 seminggu, maka penjimatan setiap bulan adalah sebanyak RM 200. Itu direct expense yang bakal anda jimat.

Ditakdirkan dapat anak yang ada alahan tertentu dan hanya boleh minum susu mahal sahaja, amacam ?

Penjimatan # 2 Anak Lebih Sihat, Kurang ke Klinik

Dengan khasiat semulajadi susu ibu yang Allah swt beri ini, insyaAllah, anak kita juga akan lebih sihat kerana mendapat antibodi yang lebih sesuai. Ini secara tidak langsung menjimatkan bakal perbelanjaan keluar dan masuk klinik setiap bulan.

Jumlah yang bakal dijimatkan = RM xxx

Penjimatan # 3 Isteri Lebih Cun tanpa Perlu ke Slimming Class

Sudah tentu anda tidak perlu bagi subsidi, separa subsidi kepada isteri anda ke kelas-kelas senaman dan program melangsingkan badan kerana penyusuan susu ibu sahaja menghabiskan kira-kira 500 kalori sehari. Anda kena ingat, kalau anda tak beri subsidi, nanti isteri sudah tidak ngetop, anda janganlah komen pula. (Kaum ibu sokong tak ?)

Jumlah yang bakal dijimatkan = RM xxx

Suntikan Modal Untuk Dana Pendidikan dan Keperluan Kesihatan

Selaku bapa yang celik kewangan, setelah menyediakan keperluan asas, anda boleh menggunakan duit yang terhasil dari 3 faedah penjimatan di atas untuk kegunaan masa hadapan anak-anak anda seperti penyediaan tabung pendidikan.

Sekiranya anda sudah mempunyai bajet tersendiri untuk tabung pendidikan, maka sudah tentu anda boleh mula pula mendapatkan perlindungan takaful atau menyediakan stem cell khas untuk anak anda pula.

Suntikan Modal Untuk Berterima Kasih kepada Isteri

Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu dan kewajipan bapa pula ialah memberi makan dan pakaian kepada ibu itu menurut cara yang sepatutnya … (Al-Baqarah : 233)

Maka sekiranya anda memahami ayat Quran di atas, sudah tentulah kewajipan si bapa adalah menjaga kebajikan ibu yang menyusukan anak mereka sebaik-baiknya. Hari-hari si ibu dah susukan anak dan apabila dah boleh jimatkan duit tu, pandai-pandailah gunakan sebahagian duit itu untuk memanjakan si ibu pula. Kan kan kan ?

Siapa kata susu ibu tidak ada khasiat untuk perancangan kewangan kaum bapa?

Bathroom for SUPERMAN only


Actually, this bathroom is not for an ordinary people.. if you dare to use it please register as superheroes...

Macam bowling daa

xpatut betul..orang ni mabuk minum todi ke kena sampuk dek jin pakai toncet. Sabotaj ni...

Aduyai..Minyak abih

World Best Picture


This picture has been awarded as a best picture of the year.

Saiz Sebenar Gundam



Saiz real Gundam dkt pulau Odaiba, Tokyo sempena 30th anniversary of “Mobile Suit Gundam”

Kod Lagu - 18SX + U

Ish..ish..panduan untuk orang muzik yang dah berkahwin