Saturday, May 21, 2011

CHICKEN RUN OR CONSUMER RUN???


Dengar kata harga ayam dah naik. Asyik dengar naik jer...kalau keputusan Exam SPM, Exam PMR, dan UPSR naik prestasi memang dibanggakan..tapi bila harga barangan harian naik memang takleh nak bangga tapi bantah adala..hehehe

Dulu harga ayam sekilo rasanya masa tu dah rasa mahal dah RM5 sekilogram...sekarang dari RM5 ke RM6.50 pahtu ke RM7 pahtu ke RM8, la ni dah naik RM12....hm..apa nak dikata..pakat-pakat bela ayam kat rumah la, tapi kena pikir makanan ayam lak yang naik jugak rasanya..

Bukan apa, disebab dua tiga barangan penting naik harga, semua benda akan naik harga kecuali hujan ja tak naik2 punya..hahahhaa....

Ayam organik jugak mungkin akan naik tapi tak tentu sebab tak ramai yang mengusahakan ayam organik ni. So, harga dia mungkin maintain je kot...

Apa-apa pun..harga ayam tetap akan naik time-time musim perayaan.....

2 comments:

  1. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    ReplyDelete
  2. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips.

    ReplyDelete

Comment and Opinion